I'm Shaklee Distributor

Home » » Hidup adalah Pilihan, usaha yang menentukan

Hidup adalah Pilihan, usaha yang menentukan

Written By Unknown on Monday 23 June 2014 | 6/23/2014 11:42:00 pm

Semua orang boleh cakap nak kaya dan Berjaya tapi apa yang mereka lakukan untuk merealisasikan impian mereka? Setakat berpeluk tubuh tak kan mendatangkan hasil kawan-kawan.

Nak jadi kaya, nak hidup sederhana, nak hidup gembira, nak hidup sendiri..... Semua itu pilihan kita. Semua orang boleh cakap nak kaya tapi apa yang kita buat untuk jadi kaya. Jika kita sedar yang kita ni bukan dari keluarga yang senang kita kena berusaha untuk mencapai apa yang kita hajati. Tak cukup dengan berangan sahaja. Kita kena mengatur strategi dan mengatur langkah.



Melihat kejayaan orang lain semakim membakar semangat ku untuk berjuang untuk berdiri sebaris dengan orang-orang hebat. Kalau mereka boleh mengapa aku tidak. Tiada bezanya kita semua. Yang membezakan ialah keazaman dan semangat jati diri yang tak kan luntur.

Hidup kita tanggungjawap kita untuk mengubahnya. Setakat kena perli, kena kutuk tidak mendatangkan kudis dalam hidup aku. Hidup aku bukan kerana pujian dari kalian dan mati aku bukan kerna kejian.
InsyaAllah, apa saya ilmu yang saya perolehi akan saya gunakan untuk mengatur langkah menuju kejayaan.

Aku yakin aku boleh.




0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.