I'm Shaklee Distributor

Home » , , , » Kisah ketabahan Aliya Maisarah

Kisah ketabahan Aliya Maisarah

Written By Unknown on Saturday 12 April 2014 | 4/12/2014 05:24:00 pm

Aliya Maisarah Binti Mohamad Zakaria. Puteri sulong kami. Aliya dan kembarnya Alisha Damia Binti Mohamad zakaria di lahirkan pada minggu 36. Pada 09.09.2012 dengan berat Aliya 1.8kg dan Damia 2.35kg.


 Aliya seorang anak yang manja, rajin berusaha. Antara Aliya dan Damia, Aliya lambat menyiarap. Jadi tak boleh nak berebut sangat dengan adiknya Damia. Tapi sebab Aliya rajin dan tekun berusaha Aliya yang dapat jalan dulu dari adiknya. 



Nak di jadikan cerita Aliya terkena air nescafe panas habis melecur dari lengan ke jari tangan kanan. Hati ibu mana tak sedih, mendengar, melihat anak yang kita sayang jadi begini kan atas kelalaian orang lain. Tapi dah ketentu Allah, siapa kita untuk persoalkan. Hampir dua minggu juga kami berkampung di Sunway Hospital. 

Setiap hari perlu dressing lukanya, pasti anda dapat bayangkan macam mana jeritan Aliya bila kena dressing. Sedih tak boleh nak gambarkan. Walau pun Ummi tak di benarkan masuk tapi Ummi boleh rasa keperitanmu Aliya. Kalau boleh biar Ummi yang tanggung. Setiap pagi lepas sarapan nurse akan bagi ubat tahan sakit dan ubat tido untuk memudahkan urusan dressing tapi Aliya tak tidur pun. Hanya air mata berlinang tiada jeritan pun dari Aliya. Betapa kuatnya anak Ummi. 

Walaupun sakit, Aliya tetap aktif
Ummi pinjam kekuatan mu Aliya. Cuba berlagak tenang dalam hati tak siapa yang tahu kan. Aliya dan Ummi di hospital Damia di rumah demam rindu. Alahai sian anak Ummi yang sorang lagi. 





Alhamdulillah, anak-anak Ummi semua tabah dan kuat macam Ummi. Sayang anak-anak Ummi.

2 comments:

  1. ummi aliya memang tabah....harap acik pun jd tabah macam ummi aliya..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.